VOORRAAD EN LEVERTIJD
In principe zijn artikelen bij ons in voorraad, maar soms raken producten of bepaalde kleuren uitverkocht. Dit staat dan bij het artikel vermeld 'dit artikel is uitverkocht'.
Een aantal artikelen zijn niet in voorraad, maar worden besteld als jij ze bestelt. Dit staat duidelijk bij het artikel vermeld. De levertijd is dan soms langer. Ook dit staat duidelijk bij het artikel vermeld. Houd hier rekening mee bij het bestellen!
Als een artikel is uitverkocht bestellen we deze soms opnieuw. Soms doen we dat meteen, soms duurt het wat langer en soms bestellen we niet opnieuw. Mail ons gerust als je graag wilt weten of en wanneer een artikel weer in voorraad zal zijn. We houden je dan vrijblijvend op de hoogte. hallo@babongo.nl
VERZENDING EN VERZENDKOSTEN
Na binnenkomst van je bestelling en betaling wordt je bestelling binnen twee werkdagen verzonden. Je ontvangt van ons een verzendbevestiging via mail.
Verzendbevestiging niet ontvangen? Check dan je spambox. Ook daar niets gevonden? Laat het ons weten, we kunnen voor je nagaan wanneer je bestelling is verzonden.
Heb je haast? Laat het ons weten, dan houden we er zoveel mogelijk rekening mee.
Tip: bespaar op verzendkosten en bestel samen met een vriendin, je moeder of collega.
In Nederland versturen wij onze pakketjes en brievenbuspost met PostNL.
Je pakketje wordt twee keer aangeboden en daarna afgeleverd op het dichtstbijzijnde postkantoor. Soms wordt het bij de buren afgegeven, wil je dit niet, vermeld dit dan bij je bestelling.
PostNL levert doorgaans binnen 1-2 werkdagen je bestelling bij je af. Je ontvangt van ons een trackingcode in de verzendbevestiging (alleen bij pakketjes).
Geregistreerde brievenbuspost € 3,45
Pakketjes € 4,95
Verzendkosten
Per zending brengen wij verzendkosten in rekening. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van je bestelling (en het land waar je bestelling naar toe moet). De verzendkosten worden getoond zodra je een product in je winkelmandje legt.
BESTELLEN
Als je je winkelmandje hebt gevuld met moois en je bent klaar om af te rekenen, klik dan op de knop winkelmandje rechts op je scherm. Hier kies je voor een betaalwijze en dan kun je door naar het volgende scherm via de knop 'bestelling afronden'. Hier vul je je gegevens in.
Klik nogmaals op 'bestelling afronden', je ziet nu een overzicht van je bestelling. Als je akkoord bent, vind je onderaan de pagina de algemene voorwaarden, vink aan als/dat je ze hebt gelezen.
Klik tot slot op 'bestellen en betalen'.
Afhankelijk van de betaalwijze die je hebt gekozen volgt nu de laatste stap, het afrekenen.
BETALEN
Je kunt bij Babongo op de volgende manieren betalen:
iDeal, MisterCash, Paypal en SofortBanking of via vooruit betalen* per bank. Betalen met iDeal, MisterCash en SofortBanking verloopt via de beveiligde omgeving van Sisow.
*Vooraf betalen via bank. Je maakt je betaling onder vermelding van het ordernummer over op IBAN: NL82 TRIO 0198 5279 77. BIC: TRIONL2U t.n.v. Babongo (Triodos Bank)
Onder rembours
Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling onder rembours te laten afleveren. Je betaalt dan aan de postbode als hij/zij je bestelling komt brengen. De administratiekosten die PostNL hiervoor berekent, worden bij je bestelling opgeteld. Deze kosten worden automatisch meegenomen in je winkelmandje en staan vermeld als rembours.
RETOURNEREN
Wil je (een deel van) je bestelling retourneren? Dat kan binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. We zullen dan het aankoopbedrag retourneren via de betaalmethode die je hebt gebruikt bij het aankopen. Dit doen we binnen 14 dagen na ontvangst van je retour. Stuur je je volledige bestelling retour dan ontvang je tevens de verzendkosten retour die je betaalde voor het toesturen van je bestelling. Stuur je een deel van je bestelling retour dan ontvang je geen verzendkosten retour. De verzendkosten voor het retour sturen van je bestelling zijn voor jouw rekening.
KLACHT
Ben je onverhoopt niet helemaal tevreden met een product, met hoe dingen zijn verlopen of heb je over iets anders een klacht? Mail ons zo snel mogelijk nadat je klacht is ontstaan via hallo@babongo.nl. We doen wat binnen onze mogelijkheden ligt om met jou naar een passende oplossing te zoeken. Je kunt van ons binnen een zeer korte termijn een reactie verwachten, maar uiterlijk binnen 14 dagen.
Niet tevreden met onze klachtafhandeling? Je kunt een geschil voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/
OVERIGE VRAGEN
Factuur / pakbon
We zijn een green lifestyle webshop en proberen ons 'huishouden' zo groen mogelijk te organiseren. Daarom sturen we de factuur per mail mee met de verzendbevestiging. Geen papier, geen bomen.
Keurmerk
Nee, we zijn niet aangesloten bij een webshop keurmerk. Waarom niet, vraag je? Nou, dat zit zo. Wij doen ons uiterste best om jou, als klant, tevreden te stellen. Jij staat bij ons centraal. Zijn er problemen, dan lossen we die op. Ben je niet tevreden, dan zoeken we samen met jou naar een oplossing. In alle redelijkheid. Dat willen we graag en dat is bij ons een intrinsieke motivatie, daar hebben we geen keurmerk of externe organisatie voor nodig. We vinden het bovendien logisch en normaal dat we ons aan de wet houden. En eerlijk is eerlijk, we vinden de bedragen die worden gevraagd door keurmerken absurd.
Beeldscherminstellingen
Kleuren op beeldschermen kunnen van elkaar verschillen. We doen ons uiterste best om kleuren zo goed mogelijk over te brengen. Heb je vragen of twijfels, laat het ons weten. Valt de kleur je toch tegen? Geen probleem, laat het ons weten. Dan kun je ruilen.
Overige vragen
Heb je een andere vraag, een tip, twijfels, opmerkingen, complimentjes? Neem contact met ons op via hallo@babongo.nl of via het contactformulier. We horen graag van je! En we beantwoorden je bericht zo snel mogelijk.
Korting
Soms geven we korting, bijvoorbeeld in samenwerking met andere websites of bedrijven of tijdens een tijdelijke actie van onszelf.
Volg ons op Facebook en Twitter en schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze acties.